x تبلیغات
همه چیز در مورد استارتاپ ها

اقدامات لازم برای بهبود وضعیت استارتاپ ها در ایران

 طبق بررسی پیدایش، مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد انجام آن ها برای افزایش راندمان و بهبود وضعیت اکوسیستم استارت آپ ها در ایران ضروری است؛

۱. تشویق و ترغیب کمپانی ها و شرکت ها برای افزوده شدن به گروه شتابدهنده استارتاپ ها

۲. ایجاد فضاها و واحد های حمایتی در مکان هایی مانند دانشگاها و اهدای بسته های تشویقی و حمایتی به دانشجو های خلاق و کارآفرین

۳. برطرف کردن برخی موانع و  قوانین سختگیرانه برای راه اندازی استارتاپ ها

۴. حمایت دولت از استارتاپ ها برای برنامه های افزایش اشتغال

۵. ایجاد زمینه ای برای دسترسی استارتاپ ها به حوزه بازار های مالی و سرمایه گذاری

و…

 

تعامل استارتاپ ها و صنعت چه کمکی به توسعه ایران می کند ؟

مطابق پیش بینی پیدایش صنعت قدیمی دیر یا زود، باید پوست بیاندازد و با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر محصولات و سرویس ها را تولید کند، کشف راهکار بهتر و مقرون به صرفه تر برای تولیدات می تواند در حمایت صنعت از استارتاپ ها و یاری آن ها برای کار روی طرح های مرتبط با صنعت رقم بخورد. یقینا صنعت و استارتاپ ها می توانند مکمل های خوبی برای هم باشند و ارزش افزوده های زیادی برای همدیگر به همراه بیاورند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c-%da%86%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%85-%d8%af/

چگونه استارت آپ می تواند یک کار در خانه باشد؟

 کسب و کار در خانه، این روزها با امکان استفاده از اینترنت مورد استقبال برخی از افراد قرار گرفته است. به گونه ای که آنها استارت آپ خود را به صورت کار اینترنتی در خانه تعریف کرده اند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

به گونه ای که در سال ۲۰۱۸، تقریبا ۳.۸ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا به صورت خویش فرما،کار در منزل را انجام می دهند و تقریبا بسیاری دیگر تمایل دارند که روزی فرا برسد که بتوانند کار در خانه را تجربه کنند.
در این مقاله راجع به این که چگونه استارت آپ می تواند یک کسب و کار در خانه باشد، صحبت می کنیم. امیدواریم این مطلب به درد کسانی که به دنبال کار در خانه هستند بخورد و بتواند دیدگاه مناسبی برای آنها فراهم کند.

 

چرا کسب و کار در خانه؟

طبق تحلیل پیدایش بزرگترین مزیت کار در منزل این است که محدودیت های موجود در یافتن شغل، استخدام، سروکله زدن با همکاران در محل کار، مدیریت فعالیت های اداری مرسوم، محدودیت های زمانی و… در آن وجود ندارد.
همچنین همه افراد با هر جنسیت، سن، قومیت، مذهب، و دیگر مشخصه های هویتی می توانند آزادانه کسب و کار در خانه را تجربه کرده و از آن کسب درآمد کنند و یا استارتاپ خود را در آن راه اندازی و توسعه دهند.

 

کار در خانه مناسب چه کسانی است؟

این روزها بعضی از افراد ترجیح می دهند کسب و کار در خانه را تجربه کنند. زیرا کار در منزل، امکانات و مزیت هایی برای آنها فراهم می کند که نیازی به صرف وقت برای رفت و آمد و یا استخدام به صورت حضوری نداشته باشد.
این نوع کسب و کار در خانه، دورکاری نیز نامیده می شود و فرصت مناسبی برای راه اندازی استارتاپ برای افراد علاقه مند نیز فراهم آورده است.
دورکاری، هم می تواند قسمتی از کار اصلی باشد که به صورت کار اینترنتی در خانه انجام می شود. هم می تواند به صورت مستقل کسب و کاری باشد که فقط به صورت کار در منزل است. به گونه ای که کار در خانه، برای بعضی افراد تنها گزینه موجود است.
مثلا برای کسانی که در شهر خود موقعیت های شغلی مناسب ندارند و یا تمایلی به حضور فیزیکی در محل کار ندارند، می تواند انتخاب مناسبی باشد تا از این طریق بتوانند کسب درآمد کنند و از طرفی، در صورت تمایل استارت آپ خود را نیز راه اندازی کنند.
البته باید توجه داشت این برای کارفرما نیز مناسب تر است. زیرا نیازی به هزینه های جانبی مربوط به مکان کار، قبوض و موارد دیگر ندارد.
بنابراین دورکاری و فریلنسری از مواردی است که می تواند به عنوان کار در منزل محسوب شود و در هزینه های هر دو طرف صرفه جویی کند و همچنین می تواند قسمتی از کار اصلی باشد. اما سوال این جاست چگونه استارتاپ می تواند به صورت کار در منزل باشد که در ادامه راجع به آن صحبت می کنیم.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

کاربرد انواع ارزش گذاری استارتاپ

 – روش کارت امتیازی: کاربرد این روش در یافتن استارتاپ ها در مراحل اولیه راه اندازی است. در واقع استارتاپ هایی که هنوز به درآمد زایی نرسیده اند.

– روش مجموع عوامل ریسک: کاربرد این روش نیز مانند روش کارت امتیازی در استارتاپ های نوپا و مراحل اولیه راه اندازی است.

– روش سرمایه خطرپذیر: کاربرد این روش در استارتاپ های مرحله میانی و پایانی است. استارتاپ هایی که به مرحله درآمد زایی رسیده اند یا مدت زیادی از درآمد زایی آن ها نگذشته است.

– روش تنزیل جریان نقد: کاربرد این روش در استارتاپ هایی است که مرحله رشد خود را گذرانده اند و در مراحل پایانی هستند. برای این روش ارزش گذاری استارتاپ ها باید گزارش های مالی حداقل ۳ سال گذشته خود را داشته باشند.

ارزشگذاری-استارتاپ

قیمت گذاری استارتاپ های موفق ایرانی

به عنوان نمونه برای قیمت گذاری استارتاپ های موفق ایرانی می توان به استارتاپ دیجی کالا و اسنپ اشاره کرد. استارت آپ موفق دیجی کالا در حال حاضر با ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار، به عنوان یکی از بزرگترین استارتاپ های موفق قیمت گذاری شده است.

همچنین استارتاپ اسنپ توانست پس از ۳ سال سرمایه چندین میلیون یورویی برای خود جذب کند. این استارتاپ به عنوان اولین و بزرگترین سامانه درخواست تاکسی به صورت اینترنتی، موفق گردید در سال ۱۳۹۵ مبلغی معادل ۲۰ میلیون یورو از شرکت MTN دریافت کند. در حال حاضر این اپلیکشن موبایل صدها هزار کاربر به عنوان مسافر و راننده دارد.

منبع:

تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی چیست؟

 به فرآیند تبدیل یک ایده به محصول یا خدمات جدید (یا محصول قبلی با تغییرات اندک) در بازار، تجاری سازی ایده می گویند. در پاره ای موارد افراد تجاری سازی ایده را با تولید یا فروش اشتباه می گیرند اما فرآیند تجاری سازی ایده دارای روند خاصی می باشد که باید مرحله به مرحله محقق شود و هر مرحله پیش نیاز مرحله بعدی می باشد.

 تجاری سازی ایده

ده سوال اساسی برای تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی

۱) من بهترین ایده های استارتاپی و یک ایده انقلابی دارم. چگونه می توانم آن را دنبال کنم؟
۲) چه رقبای بالقوه و بالفطره ای برای ایده من وجود دارد؟
۳) آیا برای تجاری سازی ایده ام به یک شریک نیاز دارم؟
۴) آیا باید ایده ی خود را ثبت کنم؟
۵) چگونه از تحقیقات امید بخش تا پیشرفت جدی حرکت می کنم؟
۶) دولت و یا سرمایه گذاران دیگر ممکن است فرآیند تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی من را پشتیبانی کنند، اما چگونه می توانم تعیین کنم که کدام برنامه را برای آنان ارسال کنم، با کدام جنبه های ایده ام می توانم توجه آنان را جلب نمایم؟
۷) فرایند صدور پروپزال تجاری سازی ایده چگونه رقابتی است؟ چگونه برنامه های ارسالی ایده ها را بررسی می کنند و تصمیم می گیرند ؟
۸) برای پیگیری امور تجاری سازی ایده دقیقا چه کاری انجام دهم که فرآیند رو به جلو حرکت کند؟
۹) چگونه می توانم بهترین ایده های استارتاپی خود را تجاری سازی کنم؟
۱۰) شما موفق به تجاری سازی ایده تان شده اید. مرحله بعد آن چیست؟
اگر زمانی که ایده خاصی را در سر می پروارانید بتوانید به این ده سوال اساسی پاسخ مناسبی بدهید، می توان گفت که ایده شما قابلیت تجاری سازی دارد و حالا باید به فکر یک 
سرمایه گذاری مناسب و یک شروع پر انرژی باشید.

ایده

ایجاد ساختار برای تجاری سازی ایده

برای تجاری کردن ایده و بررسی اینکه آیا یک ایده قابلیت تجاری شدن دارد یا خیر در مرحله اول باید بیزنس مدلی برای این ایده طراجی شود. این بیزنس مدل شامل اهداف، آینده ایده و در واقع چشم اندازی کلی از اجرای ایده می باشد. در مرحله بعدی باید به طراحی یک بیزنس پلن بپردازیم. بیزنس پلن به بیان راهکار ها و برنامه هایی برای اجرایی شدن ایده می پردازد. این پلن به بررسی مسیر رسیدن به تمام مواردی که در بیزنس مدل بیان شده است، می پردازد. در واقع صفر تا صد تجاری سازی ایده اعتبار سنجی ایده، پیش شتابدهی، ساخت تیم و… در بیزنس پلن ترسیم می شود و مسیر پیش رو اجرا شدن ایده تا به سرانجام رسیدن و موفقیت آن در این پلن بیان می شود.


منبع

https://peidaiesh.com/startup/%d8%aa%d8%ac%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%ad%d9%82%d9%82-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af%d8%9f/

ورود استارتاپ در بورس! فرصت یا تهدید؟

 عرضه سهام استارتاپ در بورس مانند اکثر موارد مرتبط با مدیریت صرفا فرصت یا صرفا تهدید نیست؛ اما مسیر پیموده شده توسط استارتاپ های بزرگ دنیا همچنین امتیازاتی که عرضه سهام در بازار بورس با خود به دنبال می آورد این آگاهی را به صاحب استارتاپ یا کسب و کار می دهند که عرضه سهام در بازار بورس اگر با منطق و اصول باشد احتمالا فرصت های زیادی را برای پروژه یا محصول یا… به دنبال خواهد آورد.

 

موانع عرضه سهام استارتاپ در بورس

بازار بورس تهران (ایران) هنوز دیدگاه سنتی دارد، یعنی ارزشگذاری شرکت ها بر اساس میزان سودی هست که شرکت ها در پایان سال مالی محقق می کنند و این در صورتی است که استارتاپ ها عموما در چند سال یا حتی ۱۰ سال اول فعالیت اصلا به دنبال سود آوری نیستند و بیشتر به دنبال بزرگ شدن و رشد کردن هستند.
در کنار مورد بالا مواردی چون نحوه عرضه یا حتی قیمت گذاری، عدم شفافیت حساب ها، قوانین مرتبط با استارتاپ ها و حتی شرکت های حوزه فناوری اطلاعات، نحوه تعامل کارآفرین اصلی و بنیانگذار با پروژه و … را باید جزو موانع اصلی عرضه ارستارتاپ در بورس عنوان کرد.

ورود استارتاپ در بورس! فرصت یا تهدید؟

فرصت های عرضه سهام استارتاپ در بورس

عرضه سهام استارتاپ در بورس علاوه بر برندیگ بسیار عالی برای استارتاپ و پروژه می تواند جذب سرمایه و نقدینگی را نیز با خود به دنبال بیاورد. در عین حال بازار بورس به دلیل شفافیت بالا باعث می شود حساب و کتاب های کسب و کار و استارتاپ همیشه شفاف و روشن باشد.
در بازار بورس شرکت های 
سرمایه گذاری و سرمایه گذاران زیادی با استارتاپ آشنا می شوند و فرصت سهام داری برای آن ها فراهم می شود، حضور سهام داران عمده قدرتمند باعث می شود شرکت یا استارتاپ بتواند به پشتوانه این حمایت برنامه ریزی های بهتری برای ادامه کار داشته باشد.

 

پیش نیاز عرضه سهام استارتاپ در بورس

طبق بررسی پیدایش مثل تمام تجارت هایی که با آن آشنایی دارید، عرضه سهام به بازار بورس نیز قانون و قواعد خودش را دارد، بورس می تواند همان بزنگاهی باشد که موجب ارتقا چشمگیر و درمقابل آن موجب سقوط یک کسب و کار باشد اگر قبل از اینکه با قاعده و قانون بورس آشنا شویم بخواهیم سهام استارتاپ را وارد بورس کنیم.
فارغ از اینکه نیاز است خبرگان این عرصه برای عرضه سهام در بورس درکنار شما باشند نیاز است کارشناسانی داشته باشید که اخبار مرتبط را دنبال و سبد گردانی مناسب برای سهم را پیش ببرند تا از سفته بازی در سهم تا جای ممکن جلوگیری شود.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d9%87%d8%af%db%8c%d8%af%d8%9f/

اصطلاحات استارتاپی

 ایده: فکر و طرح اولیه به منظور ایجاد یک طرح تجاری، کارآفرینی و کسب و کار

استارتاپ: استارتاپ در واقع یک مدل تجاری جدید قابل اعتماد است که تکرار پذیر و مقیاس پذیر نیز می باشد و به منظور رفع یک یا مجموعه ای از نیازهای جامعه طراحی شده است.

استارتاپ ویکند: یک رویداد سه روزه از ایده سازی تا پیاده سازی نسخه اولیه طرح

تسهیل گر: فردی که در رویداد برنامه کار را پیش می برد، هماهنگی لازم بین منتور ها، تیم اجرایی رویداد، حاضرین و … را انجام می دهد و در نهایت افراد را به سمت بهتر کردن ایده و نمونه اولیه طرح سوق می دهد.

منتور: به افرادی که در کسب و کاری های خود سابقه فرایند استارتاپی یا تجاری کردن ایده ها را داشته اند و به منظور همراهی و کمک به حاضرین در استارتاپ ویکند حضور دارند.

بوم کسب و کار: یک ایده جهت تجاری شدن نیاز است بصورت کلی بررسی گردد و بوم کسب و کار اطلاعات لازم را به منظور اعتبارسنجی در اختیار منتور ها و صاحبان کسب و کار قرار می دهد.

اعتبار سنجی ایده: حدود۵۰% استارتاپ ها به این دلیل شکست می خورند که مردم به آن ها نیاز ندارند! اعتبار سنجی ایده کمک می کند تا از سرمایه گذاری روی ایده های فاقد اعتبار جلوگیری شود.

Mvp: نسخه اولیه از ایده که می تواند به شکل ویدئو، اپ، سایت و … باشد. این نسخه باید بتواند دغدغه اصلی شکل دهی استارتاپ را بطور کامل مرتفع نماید.

Users: کاربرانی که سرویس گیرنده استارتاپ شما هستند.

Customers: افرادی هستند که در چرخه تجاری ایده و استارتاپ، موجب کسب درآمدتان هستند.

Bootstrapping: بدون هزینه اولیه و بصورت خودکفا در جهت رشد استارتاپ فعالیت کردن.

Accelerators: شتابدهنده ها که در مرحله اول می توانند یک مبلغ محدود به تیم های استارتاپ ارائه نمایند.

Fundraising: جذب سرمایه به منظور رشد و پرش استارتاپ

Crowd Funding: سرمایه گذاری جمعی روی یک استارتاپ (مثلا دانشجو های یک دانشگاه)

Angel Investors: این سرمایه گذاران علاوه بر پول، حمایت معنوی، شبکه، مدیریت و … را هم در اختیار استارتاپ قرار می دهند.

Seed Funding: سرمایه گذاری بعد از رشد اولیه استارتاپ (قبل از سرمایه گذاری vc و پس از سرمایه گذاری شتابدهنده)

Series A Funding Stage: ورود اولین سرمایه گذاری های خطرپذیر به استارتاپ. در این مرحله استارتاپ یک نمونه محصول تولید کرده و دارای مشتریانی نیز می باشد و با جذب مرحله اول سرمایه گذاری به دنبال توسعه استارتاپ در مقیاس ها و بازار های مختلف است.

Series B Funding Stage: در این مرحله استارتاپ به یک درآمد ثابت و مشتریان به القوه رسیده است و به سرمایه گذاران دارا بودن توانایی رسیدن به سطح بالای موفقیت را ثابت کرده است. استارتاپ ها با جذب سرمایه گذاری مرحله دوم به دنبال افزایش دسترسی به سهم بازار و تشکیل تیم های عملیاتی مانند بازاریابی به دنبال توسعه کسب و کار برای جذب مشتری بیشتر هستند.

Series C Funding Stage: در مرحله سوم جذب سرمایه، استارتاپ به موفقیت رسیده است و برای تولید و توسعه محصولات متنوع برای گرفتن سهم بیشتری از بازار،  به دنبال جذب سرمایه است که در این مرحله سرمایه گذاران به راحتی سرمایه خود را در اختیار استارتاپ قرار خواهند داد.

Venture Capital: شرکت صاحب سرمایه ای که سرمایه گذاری پر خطر (کارآفرینانه) بر روی استارتاپ های تجاری سازی شده، انجام می دهد.

ROI: نقطه سر به سر درآمد با سرمایه گذاری انجام شده

Pivot: تغییر محصول یا بازار مشتریان یا… به منظور زنده نگه داشتن استارتاپ

Exit: خروج سرمایه گذار یا بنیان گذار از استارتاپ

M&A: خرید استارتاپ توسط یک شرکت بزرگتر یا هم اندازه یا ادغام در آن

Option Pool: ارائه سهام تشویقی به کارمندان

Elevator Pitch: ارئه سریع یک ایده به سرمایه گذار که در آن صرفا باید ارزش ایده و نکات مهم را گفت

Burn Rate: هزینه های مشخص استارتاپ در یک مدت، مثلا هزینه ماهانه کامل یک استارتاپ


منبع:

اهمیت داشتن ایده خوب برای ساخت استارتاپ

 ایده ها پیش نیاز شروع تفکر برای راه اندازی استارتاپ ها هستند.در واقع ایده های استارتاپی باید دارای ویژگی هایی مانند خلاقانه و نوآورانه بودن و داشتن قابلیت مقیاس پذیری و تکرار پذیری باشند تا بتوان روی این ایده ها سرمایه گذاری کرد. البته نمیتوان گفت هر ایده ای که صرفا دارای این ویژگی ها باشد، ایده ای استارتاپی است. ایده ها باید ابتدا اعتبار سنجی شوند و سپس روی آن ها کار شود و تبدیل به استارتاپ شوند. برای اعتبار سنجی نیز می توان از مطالعه کتاب های پیرامون ایده ها، پرسش نامه ها، نظر سنجی ها و… در جامعه هدف کمک گرفت. به طور کلی مهم ترین نکته ای که در اعتبار سنجی ایده باید در نظر گرفت این است که ایده در عمل، تا چه حدی توسط جامعه هدف مورد استقبال قرار می گیرد و بعد از بررسی آن سپس به مراحل بعدی اجرایی آن پرداخت.

رشد استارتاپ

نکاتی پیرامون راه اندازی استارتاپ

– در ابتدا بهتر است پس از اینکه ایده ای به ذهنتان رسید، آن را بر روی کاغذ بیاورید و به تدریج آن را کامل تر و پخته تر کنید. توجه به نیازهای موجود در جامعه و پیرامون خود و همچنین اقداماتی که توسط دیگر استارتاپ های موفق در حوزه مشابه شما انجام شده، بسیار حایز اهمیت است. از بین آن ها، موفق ترین استارتاپ ها را دنبال کنید، نیازها را ببینید و فرصتها را شناسایی و بهترین آنها را بیابید و از آن برای ایجاد استارتاپ خود، حداکثر بهره را ببرید. به عنوان مثال میتوان از استارتاپ آپارات، به عنوان نمونه و راهکار خوبی پس از فیلترینگ یوتیوب یاد کرد. در صورت داشتن یک تیم خوب و حرفه ای و استفاده از شتاب دهنده های مناسب، درصد موفقیتتان بیشتر می شود.

– تحلیل بازار فروش محصول و رقبا از نکات دیگری است که حتما باید به آن بپردازید. حتما بررسی کنید آیا محصول یا خدماتی مشابه محصول و خدمات شما در بازار وجود دارد یا خیر. اگر مشابه آن ها وجود داشت دنبال راه حلی باشید تا محصول یا خدمات شما را برتر از نمونه های مشابه موجود در بازار کند. از استراتژی های رقبا خود برای فروش محصولاتشان نیز می توانید استفاده کنید. مهم ترین اصل در فروش محصول بازاریابی آن است. حتما تیم بازاریابی قوی را برای تبلیغ محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، تشکیل دهید.

– قبل از اینکه برای خود استارتاپ بسازیم، باید یک نام مناسب برای استارتاپ خود انتخاب و همچنین مدل کسب و کار خود (Business Model) را مشخص کنیم. با کمک و مشورت افراد با تجربه و حرفه ای، سایت یا اپلیکیشن خود را راه اندازی کنید. خود را به جای مشتریان قرار دهید تا کمبود ها و نقص ها را بخوبی ببینید و سپس عملکرد خود را ارزیابی کنید. وظایف را بر عهده افراد مناسب و متخصص بگذارید. برای تامین بودجه خود به دنبال شتابدهنده و سرمایه گذاران مناسب باشید. از اهمیت تبلیغات برای جذب مشتری غافل نشوید و راه هایی مناسب جهت بازاریابی و فروش بیابید و کسب و کار خود را شروع کنید.

 

 

اهمیت کمک گرفتن استارتاپ ها از شتابدهنده ها

شتابدهنده ها شرکت ها و موسساتی متشکل از افراد متخصص در حوزه های کسب و کار و … هستند که به استارتاپ ها و افرادی که قصد راه اندازی یک استارتاپ را دارند، کمک می کنند و مسیر رشد آن ها را هموار تر خواهند کرد. شتابدهنده ها به استارتاپ ها در جذب سرمایه سریع تر، بررسی ایده های تجاری، مدیریت مالی و سرمایه، آموزش، بازاریابی و… کمک می کنند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%85-%d8%9f/

اسپانسر شرکت های استارت آپ چیست؟

 

اسپانسر شرکت های استارت آپ، در واقع یک توافق شرکتی بین دو نهاد با هدف سود دو جانبه می باشد. یا به عبارت دیگر روابط حمایتی متفاوت و تکامل یافته است به صورتی که سود هم مادی و هم سازمانی باشد. علاوه بر این، زمانی که اعتماد ساخته می شود و منافع متقابل واضح است، رابطه در طول زمان عمیق تر می شود. در این مرحله، “حمایت مالی” اسپانسر استارتاپ تبدیل به “مشارکت” می شود. داشتن یک اسپانسر استارتاپی خوب می تواند راهی قدرتمند برای افزایش سرعت کسب و کار جدید باشد.

جذب اسپانسر

مزایای کمک گرفتن از اسپانسر شرکت های استارت آپ چیست؟

مزایای بهره گیری از یک اسپانسر استارتاپی، عموما شامل موارد زیر می شود:
– رشد کسب و کار
– رشد سهم بازار
– برند سازی نام تجاری و یا ایجاد نام تجاری مشترک
– مزایای بازاریابی
– مشارکت جوامع
– توسعه کارکنان و انگیزه
– دسترسی به شبکه های دولتی، تجاری و اجتماعی
– همکاری و نوآوری مشترک
در انتها وقتی که مشخص شود که کدام کسب و کار برای اسپانسر شرکت های استارت آپی جذاب است، پیشنهادات مطرح شده و طرفین به توافق می رسند.
هر اسپانسر استارتاپی با فرصت های مختلفی جذب می شود. بنابراین کارآفرینان باید پیشنهاد خود را برای جذب حامی، در ابتدای امر مشخص کنند.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

چرا کارآفرینی در استارتاپ به از لحاظ اقتصادی برای دولت مقرون به صرفه است ؟

 کارآفرینی (سرمایه گذاری) یک استارتاپ تجاری سازی شده بسیار مقرون به صرفه تر از کارآفرینی در صنعت است، طبق آمار های دولت و موجود، ایجاد هر شغل پایدار در صنعت حدود ۲۰۰ میلیون یا بیشتر هزینه دارد درحالی که ایجاد یک شغل در استارتاپ هزینه به مراتب کمتر از این عدد را بهمراه خواهد داشت با این تفاوت که محصول یا سرویس تولید شده دراستارتاپ چون بر پایه فناوری روز هست و احتمالا به نیاز های دیگری افراد دنیا هم می تواند پاسخ دهد قابلیت صادرات و ارز آوری را نیز خواهد داشت.

با توجه به این توضیحات پر واضح است که دولت حتی کسر کوچکی از پولی که می خواهد برای ایجاد شغل در صنعت هزینه کند اگر در استارتاپ ها حتی در پروژه های دولتی مثلا بلاکچین مالی یا حکم های کارگزینی که به شدت نیازش احساس می شودکند می تواند تا حدود زیادی به ایجاد شغل و توسعه فناوری کمک نماید.

استارتاپ

اقدامات لازم برای بهبود وضعیت استارتاپ ها در ایران

طبق بررسی پیدایش، مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد انجام آن ها برای افزایش راندمان و بهبود وضعیت اکوسیستم استارت آپ ها در ایران ضروری است؛

۱. تشویق و ترغیب کمپانی ها و شرکت ها برای افزوده شدن به گروه شتابدهنده استارتاپ ها

۲. ایجاد فضاها و واحد های حمایتی در مکان هایی مانند دانشگاها و اهدای بسته های تشویقی و حمایتی به دانشجو های خلاق و کارآفرین

۳. برطرف کردن برخی موانع و  قوانین سختگیرانه برای راه اندازی استارتاپ ها

۴. حمایت دولت از استارتاپ ها برای برنامه های افزایش اشتغال

۵. ایجاد زمینه ای برای دسترسی استارتاپ ها به حوزه بازار های مالی و سرمایه گذاری

و…

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c-%da%86%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%85-%d8%af/

مثال هایی برای کار در منزل

 همان طور که می دانید قبلا هم این نوع کسب و کار در خانه ها وجود داشتند، اما بیشتر محدود به زنان خانه دار می شد.

به طوری که بسیاری از زنان خانه دار با تولید محصولات خانگی، مانند مربا، ترشی، غذاهای خانگی اقدام به این کار می کردند و یا کارهایی مانند خیاطی، ساخت صنایع دستی، محصولات کشاورزی و … را انجام می دادند و به اطرافیان خود می فروختند.
البته هنوز هم بسیاری از این مشاغل، می تواند همچنان توسط زنان خانه دار انجام شود. هر چند به نظر می رسد کار اینترنتی در خانه، توانسته این فعالیت های قدیمی را هم گسترش دهد و دامنه مشتریان این زنان با کار در خانه و فروش در اینترنت، افزایش یابد.
در کنار کسانی که از مدت ها پیش، کار در خانه را تجربه کرده اند؛ امروزه کار اینترنتی در خانه، شمول این مشاغل را گسترش داده و افراد بیشتری می توانند از مزیت های کار در منزل بهره مند می شوند.
به گونه ای که در کنار زنان، مردان بسیاری هم به دلایل متعدد به این مشاغل روی آورده اند و همین می تواند بستر راه اندازی و توسعه استارت آپ برای همگان فارغ از جنسیت، مکان و عوامل دیگر شود.

 

مزایا کسب و کار خانگی

در این قسمت به ۴ مورد از مزایا کسب و کار خانگی اشاره خواهیم داشت؛

۱. کاهش رفت و آمد و تلف شدن وقت

۲. تعداد افراد کمتر و بازدهی بیشتر

۳. کاهش هزینه های اضافی

۴. انعطاف پذیری ساعات کاری و نبود سیستم اداری

 

 

نمونه هایی از کسب و کار در خانه

شغل هایی که به صورت کار در خانه هستند تنوع زیادی دارند. بسته به توانایی فرد و نیاز بازار، می تواند شامل مشاغلی چون تولید محتوا، طراحی وب سایت، طراحی گرافیکی، موشن گرافیک، ترجمه، نگارش کتاب و مقاله، ویرایش و غیره شود.
مهارت های پولساز می تواند برای کسب و کار در خانه مناسب باشد به گونه ای که تخصصی کسب کنید که نیازی به حضور فیزیکی نداشته باشد، در عین حال بتوانید به صورت کار اینترنتی در خانه آن را انجام دهید.

 

 تعمیرات در خانه

این مهارت ها می تواند از تعمیر کامپیوتر گرفته تا تعمیر فرش های دستی، لوازم خانگی و غیره متفاوت باشد. مهم این است که این مشاغل قابلیت کار در منزل داشته باشند و بتوان به خصوص به عنوان یک کار اینترنتی در خانه هم آن را انجام داد.
بنابراین اگر تمایل دارید که استارت آپ خود را مثلا در حوزه تعمیرات راه اندازی کنید و توانایی این را دارید که با کار در خانه، آن را انجام دهید این گزینه را از دست ندهید.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد